Przedsiębiorstwa zaczęły dostrzegać znaczenie danych w procesie rozumienia i kształtowania wyników firmy. Dzięki dostępowi do rozwiązań analitycznych mogą w łatwy sposób wizualizować i interpretować dane, a także podejmować decyzje zapewniające przewagę konkurencyjną. Zobacz, w czym analityka predykcyjna może pomóc Twojej firmie!

Firmy stoją przed niespotykanymi dotąd wyzwaniami, jeśli chodzi o zarządzanie danymi. Oprócz lawinowego wzrost ilości danych, zwiększa się także ich złożoność. Aby sprostać tym wyzwaniom, firmy muszą gromadzić i analizować duże ilości danych, zarówno ustrukturyzowanych, jak i nieustrukturyzowanych, z wielu źródeł. Coraz trudniej bez profesjonalnych narzędzi znaleźć trendy i wzorce w danych historycznych oraz zidentyfikować przyszłe szanse i zagrożenia.

Dzięki rozwiązaniom analizy predykcyjnej możliwe jest łączenie danych z efektywnymi działaniami poprzez wyciąganie wiarygodnych wniosków na temat obecnych i przyszłych zdarzeń. Przedsiębiorstwa tworzą lepiej dopasowane produkty i usługi, podnoszą satysfakcję klientów, stymulują wzrost przychodów i optymalizują procesy rekrutacyjne. Mogą błyskawicznie rozpoznawać nowe szanse biznesowe oraz ograniczyć ryzyko oszustw i chronić swoje przychody.

Analityka predykcyjna jest kluczowym elementem transformacji cyfrowej. Użytkownicy potrzebują praktycznych i inteligentnych, a jednocześnie łatwych w użyciu rozwiązań, aby zapewnić potrzebne informacje biznesowe. Według portalu G2Crowd IBM i SAS są dwoma najważniejszymi dostawcami oferującymi oprogramowanie do analizy predykcyjnej. Chociaż SAS ma większą obecność na rynku, to IBM SPSS może pochwalić się wyższą satysfakcją konsumentów. Oba rozwiązania oferują szerokie możliwości, ale IBM przoduje w trzech kluczowych obszarach:

  1. jest prostszy w użyciu
  2. jest korzystniejszy cenowo
  3. ma większe rynkowe doświadczenie

IBM SPSS znajduje zastosowanie we wszystkich branżach. Na przykład pozwala badać zachowania zakupowe w sprzedaży detalicznej, wyniki pacjentów w służbie zdrowia, oceniać ryzyko kredytowe bankom, analizować wzorce przestępczości organom ścigania. Z kolei firmy świadczące usługi specjalistyczne mogą zdobywać wartościową wiedzę na temat prawdziwych potrzeb klientów. Analiza predykcyjna uprawnia analizę i segmentację danych, pomagając w podejmowaniu decyzji w przypadku złożonych projektów. Pozwala decydentom skupić się o tym, co najważniejsze dla firmy, takie jak cele strategiczne i identyfikacja potencjalnych zagrożeń, umożliwiając proaktywnego reagowanie.

Przykłady zastosowania biznesowego IBM SPSS:

  • New Store Location
  • New Product Development
  • Advanced Forecasting
  • Product Segmentation
  • Customer Segmentation
  • Customer Acquisition
  • CRM Analytics
  • Customer Retention
  • Marketing Optimisation
  • Customer Insight
  • Claims Management
  • Feedback Management
  • Operational Efficiency
  • Credit Scoring
  • Fraud Prevention
  • Risk Management

IBP SPSS to wszechstronne narzędzie, które pomaga zarządzać danymi, analizować je i tworzyć gotowe do publikacji wykresy, tabele oraz drzewa decyzyjne. Prosty interfejs obsługiwany techniką przeciągania i upuszczania zapewnia dostęp do szerokiej gamy funkcji i źródeł danych. Jednak aby w pełni korzystać z jego możliwości potrzebujesz partnera, który dostosuje rozwiązanie do Twojego modelu biznesowego. Jeśli szukasz solidnych i doświadczonych ekspertów – wybierz zespół Incube!

W Incube łączymy wiedzę biznesową z najlepszą technologią, oferując nowoczesne rozwiązania spełniające wymagania biznesowe. Pomożemy Ci usprawnić analizy statystyczne dzięki doskonałej znajomości oferowanej technologii jak również interdyscyplinarnej wiedzy i kompetencji z zakresu finansów, księgowości, architektury rozwiązań IT, metodyki wdrożeń systemów IT oraz komunikacji. Napisz do nas, a pokażemy Ci, jak efektywniej wykorzystać Twoje dane i prześcignąć konkurencję: sales@incube.pl