Creating the organization’s strategic budget

tworzenie budżetu strategicznego

Another topic, as part of the educational cycle „Challenges of budgeting in a large company” is the topic of going beyond the operational budget and creating the strategic budget of the organization. What is a strategic budget for and whether having it is a „luxury” you will learn later, but to talk about the strategic […]

Czytaj dalej… from Creating the organization’s strategic budget

Tworzenie budżetu strategicznego organizacji

tworzenie budżetu strategicznego

Kolejnym tematem, w ramach cyklu edukacyjnego „Wyzwania budżetowania w dużej firmie” jest temat wyjścia poza budżet operacyjny i tworzenia budżetu strategicznego organizacji. Po co jest budżet strategiczny i czy posiadanie go jest „luksusem”, dowiesz się w dalszej części, ale żeby mówić o temacie budżetu strategicznego, zatrzymajmy się na chwilę przy budżecie operacyjnym. Budżet operacyjny Budżet […]

Czytaj dalej… from Tworzenie budżetu strategicznego organizacji

Wyzwania budżetowania- brak powiązania budżetu operacyjnego ze strategią firmy

Co, jeśli budżet operacyjny nie jest powiązany ze strategią firmy? Zastanawiając się głębiej nad tym tematem, który wchodzi w skład naszego cyklu „Wyzwania budżetowania w dużej firmie”, trzeba się trochę cofnąć. Pierwsze pytanie, które należy zadać, to czy w firmie w ogóle istnieje strategia? Strategia firmy lub jej brak jako wyzwanie budżetowania Wbrew pozorom, nie […]

Czytaj dalej… from Wyzwania budżetowania- brak powiązania budżetu operacyjnego ze strategią firmy

Budgeting challenges – no link between the operating budget and the company’s strategy

What if the operating budget is not related to the company’s strategy? Thinking deeper about this topic, which is part of our series „Budgeting challenges in a large company”, you have to go back a bit. The first question to ask is is there a strategy at all in the company? Company strategy or lack […]

Czytaj dalej… from Budgeting challenges – no link between the operating budget and the company’s strategy

Closing and looping in the budgeting process. The phenomenon of budgetosis.

zapętlenie w procesie budżetowania

In the cycle „Budgeting challenges in a large company” we face another topic related to with closing and looping in the budgeting process, and the resulting phenomenon of budgetosis. Many processes in the company are repetitive, cyclical processes, and having such experience, we approach budgeting methods in the same way. However, it is worth looking […]

Czytaj dalej… from Closing and looping in the budgeting process. The phenomenon of budgetosis.

Zamknięcie i zapętlenie w procesie budżetowania. Zjawisko budżetozy.

zapętlenie w procesie budżetowania

W cyklu „Wyzwania budżetowania w dużej firmie” stajemy przed kolejnym tematem, związanym z zamknięciem i zapętleniem w procesie budżetowania, oraz wynikającym z tego zjawiskiem budżetozy. Wiele procesów w firmie to procesy powtarzające się, cykliczne i mając takie doświadczenia, w ten sam sposób podchodzimy do metod budżetowania. Warto jednak spojrzeć na proces budżetowania stając z boku […]

Czytaj dalej… from Zamknięcie i zapętlenie w procesie budżetowania. Zjawisko budżetozy.

Koordynacja działań w firmie i planowanie budżetu

planowanie budżetu

Koordynacja działań w firmie i właściwa komunikacja pomiędzy różnymi działami i strukturami, to rzecz na pozór prosta, ale też i niezwykle ważna, nie tylko w procesie budżetowania, ale i każdego dnia funkcjonowania firmy. Odnosząc ją jednak do procesów budżetowania, nabiera ona innego znaczenia. Wyzwaniem w planowanie budżetu jest taki rodzaj koordynacji działań, aby dochodziło do […]

Czytaj dalej… from Koordynacja działań w firmie i planowanie budżetu

Coordination of activities in the company as one of the most important challenges of planning the company’s budget

planowanie budżetu

Coordination of activities in the company and proper communication between various departments and structures is a seemingly simple thing, but also extremely important, not only in the budgeting process, but also in every day of the company’s operation. When referring to budgeting processes, however, it takes on a different meaning. The challenge of planning the […]

Czytaj dalej… from Coordination of activities in the company as one of the most important challenges of planning the company’s budget

How to speed up the leasing contracts management?

Jak przyspieszyć zarządzanie umowami leasingu

International Financial Reporting Standards (IFRS16) introduced many changes, including covering several types of costs with leasing or a uniform accounting model. This, in turn, required updating and adapting the records of leasing contracts to the new legal reality. Despite the fact that the standards have changed some time ago, the management of leasing contracts can […]

Czytaj dalej… from How to speed up the leasing contracts management?

Jak przyspieszyć zarządzanie umowami leasingu?

Jak przyspieszyć zarządzanie umowami leasingu

Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF16) wprowadziły wiele zmian, wśród których znajdowało się m.in. objęcie leasingiem kilku rodzajów kosztów czy jednolity model księgowania. To z kolei wymagało aktualizacji i dostosowania ewidencji umów leasingowych do nowej rzeczywistości prawnej. Mimo tego, że standardy zmieniły się już jakiś czas temu, zarządzanie umowami leasingu wciąż potrafi być mocno problematyczne. Jak […]

Czytaj dalej… from Jak przyspieszyć zarządzanie umowami leasingu?