Rola CFO w świecie biznesu: Partner Strategiczny i mistrz analizy finansowej

dyrektor finansowy cfo

W dynamicznym otoczeniu biznesowym, rola CFO (Chief Financial Officer) ewoluowała znacznie. Kiedyś kojarzony głównie z zarządzaniem finansami, dzisiaj to kluczowy partner strategiczny CEO. Nowa rzeczywistość wymaga od CFO umiejętności, które wychodzą poza tradycyjne granice. W tym artykule zgłębimy, jakie umiejętności i narzędzia stoją za nową rolą CFO, skupiając się na analizie finansowej, planowaniu i budżetowaniu, […]

Czytaj dalej… from Rola CFO w świecie biznesu: Partner Strategiczny i mistrz analizy finansowej

5 Ecommerce Chatbots Plus How To Build Your Own In 15 Minutes

eCommerce Chatbots: The Complete Guide 2023 You can use these chatbots to offer better customer support, recover abandoned carts, request customer feedback, and much more. The always-on nature of ecommerce chatbots is key to their effectiveness. Without one, retailers would miss the opportunity to interact with some users. This is a missed opportunity to create […]

Czytaj dalej… from 5 Ecommerce Chatbots Plus How To Build Your Own In 15 Minutes

The history of IBM TM1

historia ibm tm1

In the world of Business Intelligence and Business Analytics, there are certain technologies that have played a key role in shaping the way organizations make decisions and plan for the future. One of the tools used in planning and multidimensional analysis is IBM TM1 (IBM Planning Analytics). It is a powerful, multidimensional database, a powerful […]

Czytaj dalej… from The history of IBM TM1

Historia powstania IBM TM1

historia ibm tm1

W świecie Business Intelligence i analityki biznesowej istnieją pewne technologie, które odegrały kluczową rolę w kształtowaniu sposobu, w jaki organizacje podejmują decyzje i planują przyszłość. Jednym z narzędzi używanych przy planowaniu oraz analizach wielowymiarowych, jest IBM TM1 (IBM Planning Analytics). Jest to potężna, wielowymiarowa baza danych, mocny silnik obliczeniowy oraz wszechstronne rozwiązanie do planowania, raportowania, […]

Czytaj dalej… from Historia powstania IBM TM1

Can companies function without a budget?

In practice, it is very difficult for companies to function without a budget. The budget plays a key role in managing the company’s finances and allows you to plan, allocate and monitor financial resources. It is a tool that helps companies determine how much money they will be able to spend on various purposes and […]

Czytaj dalej… from Can companies function without a budget?

Koncepcja Beyond Budgeting. Czy firmy mogą funkcjonować bez budżetu?

W praktyce, funkcjonowanie firm bez budżetu jest bardzo trudne. Budżet odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu finansami firmy i umożliwia planowanie, alokację i monitorowanie środków finansowych. Jest narzędziem, które pomaga firmom określić, ile pieniędzy będą mogły wydać na różne cele i jakie będą miały możliwości finansowe w określonym okresie. Pomimo istnienia tych powodów, które wskazują na […]

Czytaj dalej… from Koncepcja Beyond Budgeting. Czy firmy mogą funkcjonować bez budżetu?

Creating a company budget – who should do it?

tworzenie budżetu firmy

Where does the problem of waste in the budget come from? Who should create the budget? These are the questions we will try to answer in the 6th part of the „Challenges of budgeting in a large company” series. We have several substantive possibilities who should be responsible for creating the budget in the company: […]

Czytaj dalej… from Creating a company budget – who should do it?

Tworzenie budżetu firmy- kto powinien to robić?

tworzenie budżetu firmy

Skąd się bierze problem marnotrawstwa w budżecie? Kto powinien tworzyć budżet firmy? To pytania, na które postaramy się odpowiedzieć w 6 części cyklu „Wyzwania budżetowania w dużej firmie”. Kto powinien tworzyć budżet firmy? Mamy kilka merytorycznych możliwości kto w firmie powinien być odpowiedzialny za tworzenie budżetu: Kto ważniejszy, zarząd czy menedżerowie w procesie tworzenia budżetu […]

Czytaj dalej… from Tworzenie budżetu firmy- kto powinien to robić?

Building corporate responsibility structures and budget planning

struktury odpowiedzialności firmy

A common mistake during or even before starting the budget planning process in a company is confusing the organizational structure with the structure of responsibility. This error is common, especially in organizations that also have other budgeting challenges we’ve written about before, such as budgetosis or creating an organization’s strategic budget. When budgeting, these two […]

Czytaj dalej… from Building corporate responsibility structures and budget planning

Budowanie struktur odpowiedzialności firmy, a planowanie budżetu

struktury odpowiedzialności firmy

Częstym błędem w trakcie lub jeszcze przed rozpoczęciem procesu planowania budżetu w firmie jest mylenie struktury organizacyjnej ze strukturą odpowiedzialności. Ten błąd zdarza się często, szczególnie w organizacjach, w których pojawiają się także inne wyzwania związane z budżetowaniem, o których pisaliśmy wcześniej, takie jak budżetoza, czy tworzenie budżetu strategicznego organizacji. Często przy budżetowaniu myśli się […]

Czytaj dalej… from Budowanie struktur odpowiedzialności firmy, a planowanie budżetu