Analityka biznesowa jest nieodłącznym elementem funkcjonowania wielu przedsiębiorstw, w których od wielu lat głównym motorem rozwoju są dane. Na danych budowane są modele biznesowe, które pozwalają uzyskać przewagę konkurencyjną. Aby dane były rzeczywiście przydatne, trzeba je pozyskać, poprawnie zanalizować, a potem na podstawie tych analiz podjąć decyzję.
Czy analityka biznesowa w chmurach obliczeniowych pozwala na więcej?
Sam fakt zauważenia trendów i zależności między danymi, nie wystarczy. Analizy nie przerodzą się w wartość biznesową, dopóki na ich podstawie nie zostanie podjęta decyzja, która przyniesie oczekiwaną wartość. SAS od lat pracuje nad tym, by dane we właściwy sposób „ujarzmić” i udostępnić w taki sposób analitykowi czy specjaliście data science, by widzieli oni, co w tych danych jest wartościowe. Dziś praca na coraz większych wolumenach danych powoduje, że ostatecznie podejmowane decyzje mogą być bardziej skorelowane z nowymi zdarzeniami, których analizę do tej pory ograniczała technologia.
Różnice i zależności między danymi
Czy i jakie są różnice pomiędzy tradycyjnymi systemami analitycznymi a tymi działającymi w chmurze? Czy decydując się na przejście do chmury nie tracimy suwerenności? Na te i inne pytania szukał odpowiedzi Arkadiusz Wiśniewski, odpowiedzialny w IBM za rozwiązanie DataOps i Data Science w Europie Środkowo- Wschodniej oraz Michał Wysocki, ekspert Incube CPM od rozwój, utrzymanie oraz wdrożeń w projektach opartych o rozwiązania IBM Cognos Analytics, IBM Planning Analytics oraz OneStream Software. W trakcie konferencji Best in Cloud, która odbyła się 12 maja 2022, padały pytania, których wspólnym mianownikiem były dane i możliwości ich monetyzowania przy pomocy analityki.
Wydźwięk prezentacji był jednoznaczny, warto analizować dane i warto analizować dane przy pomocy chmury. Więcej informacji na temat konferencji można znaleźć tutaj.